A Waldorf-pedagógiai alapokon nyugvó iskola egyik legalapvetőbb mozgatórugója a gyermek javáért történő összefogás, melynek keretei között elválaszthatatlanul fonódik össze tanár és szülő munkája, egymásrautaltsága.
A tanárokon kívül a szülők és gyerekek is tudják, és a világon egyre több történet is igazolja, hogy ez a gyerekek fiziológiás és pszichés fejlődésének, ritmusának mély ismeretével megalapozott pedagógia, egészséges környezetben olyan szabad embereket nevel, akik felismerve helyüket és feladatukat a világban helyt tudnak állni, vállalják önmagukat, és szembenéznek a kihívásokkal.
A Waldorf iskolában az iskolai munka és tanulás tartalmait a pedagógusok közössége határozza meg osztályokra és egyénekre formálva. Mivel azonban az otthoni környezet és az otthoni hatások alapvetőek a gyermek fejlődése szempontjából, kiemelten kérjük a családok együttműködését – a pihenéstől, az öltözködésen át a médiahasználatig – és élő kommunikáció fenntartását tanárainkkal. Ebben nyújt segítséget Dokumentumaink (Pedagógiai programunk, Házirendünk és SZMSZ-ünk) megismerése.